ALICJA. PRZESŁYSZENIE
Jeśli ktoś
chce hołubić słowo “muzyka” , dobrze,
niech znajdzie inne słowo na
całą resztę, którą chłoną
nasze uszy. Słowa, hałasy,
to strata czasu. To wszystko
jest teatr: jesteśmy w nim
i go lubimy, tworząc.
John Cage
Wonderland było snem – przywidzeniem. A jeśli śnienie jest słuchaniem, a słuchanie jest działaniem, Kot z Cheshire jest popsutym akordeonem, Mysz – skrzypieniem buta o podłogę, a wszechwładna Czerwona Królowa – nieczytelną partyturą na nieistniejącą orkiestrę?
A umykający Biały Królik to blade wspomnienie jakiejś znanej, ale zapomnianej melodii?
A jeśli świat jest tylko przesłyszeniem małej dziewczynki zasłuchanej w rosnące grzyby?
Od czasów Alicji w Karinie Czarów żadna lektura nie udzieliła nam tak dobitnej lekcji, że nic nie jest tym, czym się wydaje, że my sami jesteśmy tym, co nam się wydaje, a znana rzeczywistość jest tylko jednym z możliwych światów. Alicja. Przesłyszenie – czyli skok w króliczą norę zbiorowej, słuchowej halucynacji.
Scenariusz i reżyseria: Maria Kwiecień
Muzyka / kier. muzyczne: Kinga Kaczor, Maria Kwiecień
Występuje: Kinga Kaczor – Finalistka Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
O realizatorkach
Maria Kwiecień i Kinga Kaczor poznały się podczas studiów w krakowskim PWST. Mają za sobą wiele wspólnie zrealizowanych i jeszcze więcej planowanych projektów. Łączy je na tyle dużo, by raz po raz wracały do wspólnej pracy, a dzieli wystarczająco, by praca generowała twórcze napięcie. Alicja. Przesłyszenie jest ich kolejną eksploracją uniwersum Lewisa Carrolla.
Spektakl brał udział w finale Przeglądu Piosenki Aktorskiej / OFF we Wrocławiu
Spektakl w ramach projektu VARIETE OFF & NOIR
|