sobota 29 czerwca 2013 Filharmonia Krakowska
20.00
THEATRUM MUSICUM
BEETHOVEN
III Symfonia Eroica
HAYDN
Symfonia nr 102
CAPELLA CRACOVIENSIS na historycznych instrumentach
Alessandro Moccia koncertmistrz
Rewolucja w czterech częciach. Symfonia, która zmieniła oblicze sztuki nie tylko muzycznej. Po Eroice nic już nie mogło być takie samo Beethoven znalazł punkt podparcia, dzięki któremu poruszył ziemię. Muzyka przeszła z pola rozrywki, ilustracji w pole sztuki wstrzšsajšcej, tworzšcej byty bohaterskie. W tym nowym ideale twórcy, nie tylko kompozytorzy, ale malarze, pisarze, poeci, odnajdywali się do końca stulecia. Dla publicznoci model ten był aktualny przynajmniej do połowy wieku XX. Oczywicie, nowy wymiar trzeciej z kolei symfonii Beethovena to nie jedyny jej walor przede wszystkim istotna jest fascynujšca konstrukcja, z porywajšcš pierwszš częciš (doć wspomnieć jej słynne, potężne otwarcie dwoma słupami akordowymi) i monumentalnym marszem żałobnym w miejsce częci wolnej... Gdy takie dzieło prowadzi Alessandro Moccia trudno przecenić skalę wydarzenia, które dodatkowo będzie inauguracjš letniego cyklu koncertów Capelli Cracoviensis w ramach festiwalu THEATRUM MUSICUM.
|